Mit igyunk?

A folyadékbevitel az élet elengedhetetlen feltétele. Szervezetünk az összes létező folyadék közül a vizet kedveli legjobban, hiszen maga is 65 %-ban abból épül fel. 
Ne felejtsük, hogy a vizet különböző formában tudjuk magunkhoz venni: sok gyümölcs, zöldség és levesek, mártások 80-90%-a víz. A tej, szóda, víz, forrásvíz, ásványvíz, gyümölcs és zöldséglevek, gyógyteák, teák és kávék is mind hozzájárulnak a napi szükséges folyadékbevitelhez, viszont ha lehet, kerüljük, mértékkel fogyasszuk a cukorral édesített italokat, mert az így észrevétlenül bevitt energia növelheti az elhízás kockázatát. A táplálkozástudósok szerint a koffein tartalmú italok nem okoznak fokozott folyadékvesztést, nem növelik a dehidratáció veszélyét, így ezek is hozzájárulnak a folyadékszükséglet kielégítéséhez. Természetesen ezekből is mértékkel szabad csak fogyasztani, hiszen a túlzott koffeinbevitel felnőttekben is kellemetlen tüneteket válthat ki, még inkább igaz ez a gyermekekre, akik esetében pedig legjobb ezeket elkerülni. Az alkoholos italok más kategóriába tartoznak: a 10 % -ot vagy több alkoholt tartalmazó italok folyadékvesztést okoznak, ráadásul az alkohol iránt függőség is kialakulhat és jelentős a különböző szerveket (elsősorban a májat) károsító hatása, így nem segíti elő folyadékpótlásunkat és egészségünk megőrzését.

Nem mindegy tehát, hogy mit és mennyit iszunk. Az egyik legjobb választás az ásványvíz, hiszen a tiszta eredetű, természetes ásványvizek a biológiai vízigény kielégítésére különösen alkalmasak. Az ásványvíz amellett, hogy jó ízű, nagyon jó szomjoltó, sok táplálkozásfiziológiailag fontos ásványi anyagot és nyomelemet tartalmaz, ráadásul az emberi szervezet számára könnyen feldolgozható és beépíthető formában.